ЧАСОВІ ЗАКОНОМІРНОСТІ ОТРИМАННЯ УШКОДЖЕНЬ ВНАСЛІДОК АВТОТРАВМИ

Автор(и)

  • Віталій Зозуля Обласне бюро судово-медичної експертизи Житомирської обласної ради, м. Житомир, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-6696-5599

DOI:

https://doi.org/10.24061/2707-8728.2.2023.6

Ключові слова:

судово-медична експертиза, часові закономірності, автомобільна травма, ДТП

Анотація

Це дослідження спрямоване на виявлення найбільш ймовірних проміжків і часових закономірностей виникнення дорожньо-транспортних пригод (ДТП), що є вельми актуальним і важливим у контексті розвитку безпеки дорожнього руху. Розуміння специфіки часу й умов, коли ймовірність виникнення аварій збільшується, може сприяти розробці та впровадженню ефективних заходів безпеки на дорогах. Отримані відомості щодо часових тенденцій скоєння ДТП можуть стати основою для розроблення стратегій попередження аварій, встановлення спеціальних попереджувальних заходів або рекомендацій щодо оптимального користування дорогами в певний час.

Мета роботи. Визначення часових закономірностей виникнення дорожньо-транспортних пригод та ідентифікація найбільш ймовірних інтервалів їх виникнення.

Результати. Було показане, що найбільш ймовірним періодом протягом доби для смертельних ДТП є 18.00-23.00, також вони частіше відбуваються у святкові та вихідні дні з тенденцією до збільшення в зимові місяці. Отже, ДТП мають чітко виражені часові особливості, в яких зазначена підвищена ймовірність виникнення.

Висновок. Результати цього дослідження свідчать про виявлення часових закономірностей у появі ДТП, що може бути використане для розробки спеціальних заходів для покращення безпеки на дорозі.

Посилання

Chand A, Jayesh S, Bhasi AB. Road traffic accidents: An overview of data sources, analysis techniques and contributing factors. Mater Today: Proc. 2021;47(15):5135-41. doi: 10.1016/j.matpr.2021.05.415

Mohammed AA, Ambak K, Mosa AM, Syamsunur D. A Review of Traffic Accidents and Related Practices Worldwide. Open Transp J. 2019;13:65-83. doi: 10.2174/1874447801913010065

Touahmia M. Identification of Risk Factors Influencing Road Traffic Accidents. Eng Technol Appl Sci Res. 2018;8(1):2417-21. doi: 10.48084/etasr.1615

Стецюк ОІ. Проблемні питання щодо механізму виникнення тілесних ушкоджень при зіткненні пішохода з бічною частиною рухомого автомобіля (тангенційне зіткнення). Судово-медична експертиза. 2016;1:67-70. doi: 10.24061/2707-8728.1.2016.13

Chen F, Song M, Ma X. Investigation on the Injury Severity of Drivers in Rear-End Collisions Between Cars Using a Random Parameters Bivariate Ordered Probit Model. Int J Environ Res Public Health [Internet]. 2019 Jul [cited 2023 May 14];16(14):2632. Available from: https://www.mdpi.com/1660-4601/16/14/2632 doi: 10.3390/ijerph16142632

Sokol VK. Structure of long bone fractures of lower limbs at a car injury. Orthopaedics traumatology and prosthetics. 2020;2:33-9. doi: 10.15674/0030-59872020233-39

Cohen H, Kugel C, May H, Medlej B, Stein D, Slon V, et al. The influence of impact direction and axial loading on the bone fracture pattern. Forensic Sci Int. 2017;277:197-206. doi: 10.1016/j.forsciint.2017.05.015

Sokol VK, Kolesnichenko VA, Grygorian E. Characteristics of lower limb injuries in non-fatal road traffic accidents: a retrospective analysis of forensic medical examinations. J Educ Health Sport [Internet]. 2020 Dec [cited 2023 May 14];10(12):40-6. Available from: https://apcz.umk.pl/JEHS/article/view/JEHS.2020.10.12.004 doi: 10.12775/JEHS.2020.10.12.004

Голубович ЛЛ, Голубович АЛ, Голубович ПЛ, Зубко МД, Куртєв АВ. Сучасний стан судово-медичного розпізнавання механізмів утворення ушкоджень при окремих видах автомобільної травми. Судово-медична експертиза. 2017;1:37-41. doi: 10.24061/2707-8728.1.2017.8

Daskal Y, Alfici R, Givon A, Peleg K, Olsha O, Kessel B. Evaluation of differences in injury patterns according to seat position in trauma victims survived traffic accidents. Chin J Traumatol. 2018;21(5):273-6. doi: 10.1016/j.cjtee.2018.03.001

Fonseca ASF, Goldenberg D, Alonso N, Bastos E, Stocchero G, Ferreira MC. Seating position, seat belt wearing, and the consequences in facial fractures in car occupants. Clinics. 2007;62(3):289-94. doi: 10.1590/s1807-59322007000300013

Liu Z, He J, Zhang C, Xing L, Zhou B. The impact of road alignment characteristics on different types of traffic accidents. J Transp Saf Secur. 2020;12(5):697-726. doi: 10.1080/19439962.2018.1538173

References

Chand A, Jayesh S, Bhasi AB. Road traffic accidents: An overview of data sources, analysis techniques and contributing factors. Mater Today: Proc. 2021;47(15):5135-41. doi: 10.1016/j.matpr.2021.05.415

Mohammed AA, Ambak K, Mosa AM, Syamsunur D. A Review of Traffic Accidents and Related Practices Worldwide. Open Transp J. 2019;13:65-83. doi: 10.2174/1874447801913010065

Touahmia M. Identification of Risk Factors Influencing Road Traffic Accidents. Eng Technol Appl Sci Res. 2018;8(1):2417-21. doi: 10.48084/etasr.1615

Stetsiuk OI. Problemni pytannia schodo mekhanizmu vynyknennia tilesnykh ushkodzhen' pry zitknenni pishokhoda z bichnoiu chastynoiu rukhomoho avtomobilia (tanhentsiine zitknennia) [Issues concerning mechanism of injury in collisions with pedestrians side of a moving vehicle (tangential collision)]. Sudovo-medychna ekspertyza. 2016;1:67-70. doi: 10.24061/2707-8728.1.2016.13 (in Ukrainian)

Chen F, Song M, Ma X. Investigation on the Injury Severity of Drivers in Rear-End Collisions Between Cars Using a Random Parameters Bivariate Ordered Probit Model. Int J Environ Res Public Health [Internet]. 2019 Jul [cited 2023 May 14];16(14):2632. Available from: https://www.mdpi.com/1660-4601/16/14/2632 doi: 10.3390/ijerph16142632

Sokol VK. Structure of long bone fractures of lower limbs at a car injury. Orthopaedics traumatology and prosthetics. 2020;2:33-9. doi: 10.15674/0030-59872020233-39

Cohen H, Kugel C, May H, Medlej B, Stein D, Slon V, et al. The influence of impact direction and axial loading on the bone fracture pattern. Forensic Sci Int. 2017;277:197-206. doi: 10.1016/j.forsciint.2017.05.015

Sokol VK, Kolesnichenko VA, Grygorian E. Characteristics of lower limb injuries in non-fatal road traffic accidents: a retrospective analysis of forensic medical examinations. J Educ Health Sport [Internet]. 2020 Dec [cited 2023 May 14];10(12):40-6. Available from: https://apcz.umk.pl/JEHS/article/view/JEHS.2020.10.12.004 doi: 10.12775/JEHS.2020.10.12.004

Holubovych LL, Holubovych AL, Holubovych PL, Zubko MD, Kurtiev AV. Suchasnyi stan sudovo-medychnoho rozpiznavannia mekhanizmiv utvorennia ushkodzhen' pry okremykh vydakh avtomobil'noi travmy [Current status forensic recognition of mechanisms of damages certain species of automotive injury]. Sudovo-medychna ekspertyza. 2017;1:37-41. doi: 10.24061/2707-8728.1.2017.8 (in Ukrainian)

Daskal Y, Alfici R, Givon A, Peleg K, Olsha O, Kessel B. Evaluation of differences in injury patterns according to seat position in trauma victims survived traffic accidents. Chin J Traumatol. 2018;21(5):273-6. doi: 10.1016/j.cjtee.2018.03.001

Fonseca ASF, Goldenberg D, Alonso N, Bastos E, Stocchero G, Ferreira MC. Seating position, seat belt wearing, and the consequences in facial fractures in car occupants. Clinics. 2007;62(3):289-94. doi: 10.1590/s1807-59322007000300013

Liu Z, He J, Zhang C, Xing L, Zhou B. The impact of road alignment characteristics on different types of traffic accidents. J Transp Saf Secur. 2020;12(5):697-726. doi: 10.1080/19439962.2018.1538173

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-02-28

Номер

Розділ

Оригінальні дослідження