МАСА АВТОМОБІЛЯ ЯК ОСНОВОПОЛОЖНИЙ КРИТЕРІЙ В РОБОТІ СУДОВО-МЕДИЧНОГО ЕКСПЕРТА ПРИ ДОРОЖНЬО-ТРАНСПОРТНИХ ПРИГОДАХ. ПРАКТИЧНИЙ ПОГЛЯД
DOI:
https://doi.org/10.24061/2707-8728.2.2024.6Ключові слова:
судово-медична експертиза, дорожньо-транспортна пригода, автомобіль класу В, фронтальне зіткнення, маса автомобіляАнотація
Судово-медична експертиза ушкоджень при дорожньо-транспортних пригодах має надзвичайно важливе значення, оскільки отримані травми залишаються однією з основних причин смертності серед працездатного населення. Визначення механізмів і обставин травмування, особливо в умовах відсутності свідків чи відеофіксації події, вимагає залучення нових методів аналізу. Маса автомобіля, яка прямо впливає на інтенсивність і характер отриманих ушкоджень, є важливим, але недостатньо дослідженим критерієм, що обґрунтовує потребу у вдосконаленні підходів до судово-медичних досліджень у цій сфері.
Мета дослідження: провести аналіз травм, отриманих водіями та пасажирами внаслідок фронтальних зіткнень з неповним перекриттям в автомобілях класу В, та оцінку впливу маси автомобіля на спектр і характер отриманих ушкоджень.
Матеріали та методи. Об’єктом дослідження були 179 “Актів судово-медичного дослідження трупів" та “Висновків експерта” з приводу дорожньо-транспортних пригод, що супроводжувалися травмуванням і смертю людей. У дослідженні використовувалися антропометричний, морфометричний, фотографічний, криміналістичний та статистичний методи аналізу. Опис ушкоджень проводився відповідно до стандартів Abbreviated Injury Scale з урахуванням анатомічних зон травмування.
Результати дослідження. Аналіз показав, що при правому неповному перекритті кількість травм була дещо вищою порівняно з лівим. Загальна кількість травм у водіїв становила 194 випадки, що більше, ніж у пасажирів — 166 випадків. Найпоширенішими травмами були переломи нижніх кінцівок, грудної клітки, а також ушкодження м'яких тканин. Це підтверджує залежність характеру травм від розташування потерпілих у салоні автомобіля, напрямку зіткнення та маси автомобіля.
Висновки. Маса автомобіля та його клас мають суттєвий вплив на спектр і тяжкість ушкоджень, що виникають унаслідок дорожньо-транспортних пригод. Саме тому запровадження аналізу маси автомобіля як обов’язкового параметра в судово-медичних експертизах сприятиме підвищенню точності визначення механізмів травмування.
Посилання
Madea B, editor. Handbook of Forensic Medicine. John Wiley & Sons Ltd; 2022. Wehner H-D, Madea B, Rutty G. Chapter 63. Traffic Accidents. p.1455-93. DOI: https://doi.org/10.1002/9781119648628.ch63
Kamnik R, Topolsek D, Lakovic S. Modern technologies and methods of data collection in the function of making better traffic analysis of forensic traffic experts. Environmental Engineering-Inzenjerstvo okolisa. 2022;9(1-2):1-10. DOI: https://doi.org/10.37023/ee.9.1-2.1
Brach M, Brach RM, Mason J. Vehicle accident analysis and reconstruction methods. Warrendale, PA: SAE International; 2022. 598p.
Davis M, Mkandawire C, Brown T, Pasquesi S. Incidence and Mechanism of Head, Cervical Spine, Lumbar Spine, and Lower Extremity Injuries for Occupants in Low-to Moderate-Speed Frontal Collisions. SAE Technical Paper. 2021;2021-01-0902. DOI: https://doi.org/10.4271/2021-01-0902
Breen JM, Næss PA, Gaarder C, Stray-Pedersen A. Autopsy findings in drivers and passengers from fatal motor vehicle collisions: limited differences in injury patterns and toxicological test results. Forensic Sci Med Pathol. 2021;17(2):235-46. DOI: https://doi.org/10.1007/s12024-021-00359-z
Kroeker SG, Siegmund GP. Injury comparisons between paired drivers and front‐seat passengers in frontal collisions using publicly available crash and injury data. J Forensic Sci. 2024;69(1):153-61. DOI: https://doi.org/10.1111/1556-4029.15404
References
Madea B, editor. Handbook of Forensic Medicine. John Wiley & Sons Ltd; 2022. Wehner H-D, Madea B, Rutty G. Chapter 63. Traffic Accidents. p.1455-93. DOI: https://doi.org/10.1002/9781119648628.ch63
Kamnik R, Topolsek D, Lakovic S. Modern technologies and methods of data collection in the function of making better traffic analysis of forensic traffic experts. Environmental Engineering-Inzenjerstvo okolisa. 2022;9(1-2):1-10. DOI: https://doi.org/10.37023/ee.9.1-2.1
Brach M, Brach RM, Mason J. Vehicle accident analysis and reconstruction methods. Warrendale, PA: SAE International; 2022. 598p.
Davis M, Mkandawire C, Brown T, Pasquesi S. Incidence and Mechanism of Head, Cervical Spine, Lumbar Spine, and Lower Extremity Injuries for Occupants in Low-to Moderate-Speed Frontal Collisions. SAE Technical Paper. 2021;2021-01-0902. DOI: https://doi.org/10.4271/2021-01-0902
Breen JM, Næss PA, Gaarder C, Stray-Pedersen A. Autopsy findings in drivers and passengers from fatal motor vehicle collisions: limited differences in injury patterns and toxicological test results. Forensic Sci Med Pathol. 2021;17(2):235-46. DOI: https://doi.org/10.1007/s12024-021-00359-z
Kroeker SG, Siegmund GP. Injury comparisons between paired drivers and front‐seat passengers in frontal collisions using publicly available crash and injury data. J Forensic Sci. 2024;69(1):153-61. DOI: https://doi.org/10.1111/1556-4029.15404
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Критерії авторського права, форми участі та авторства
Кожен автор повинен був взяти участь в роботі, щоб взяти на себе відповідальність за відповідні частини змісту статті. Один або кілька авторів повинні нести відповідальність в цілому за поданий для публікації матеріал - від моменту подачі до публікації статті. Авторитарний кредит повинен грунтуватися на наступному:
істотність частини вкладу в концепцію і дизайн, отримання даних або в аналіз і інтерпретацію результатів дослідження;
написання статті або критичний розгляд важливості її інтелектуального змісту;
остаточне твердження версії статті для публікації.
Автори також повинні підтвердити, що рукопис є дійсним викладенням матеріалів роботи і що ні цей рукопис, ні інші, які мають по суті аналогічний контент під їх авторством, не були опубліковані та не розглядаються для публікації в інших виданнях.
Автори рукописів, що повідомляють вихідні дані або систематичні огляди, повинні надавати доступ до заяви даних щонайменше від одного автора, частіше основного. Якщо потрібно, автори повинні бути готові надати дані і повинні бути готові в повній мірі співпрацювати в отриманні та наданні даних, на підставі яких проводиться оцінка та рецензування рукописи редактором / членами редколегії журналу.
Роль відповідального учасника.
Основний автор (або призначений відповідальний автор) буде виступати від імені всіх співавторів статті в якості основного кореспондента при листуванні з редакцією під час процесу її подання та розгляду. Якщо рукопис буде прийнятий, відповідальний автор перегляне відредагований машинописний текст і зауваження рецензентів, прийме остаточне рішення щодо корекції і можливості публікації представленого рукопису в засобах масової інформації, федеральних агентствах і базах даних. Він також буде ідентифікований як відповідальний автор в опублікованій статті. Відповідальний автор несе відповідальність за підтвердження остаточного варіанта рукопису. Відповідальний автор несе також відповідальність за те, щоб інформація про конфлікти інтересів, була точною, актуальною і відповідала даним, наданим кожним співавтором. Відповідальний автор повинен підписати форму авторства, що підтверджує, що всі особи, які внесли істотний внесок, ідентифіковані як автори і що отримано письмовий дозвіл від кожного учасника щодо публікації представленого рукопису.