ОСОБЛИВОСТІ УШКОДЖЕНЬ ВОДІЇВ ТА ПАСАЖИРІВ У САЛОНІ АВТОМОБІЛІВ КЛАСУ B ПРИ КУТОВОМУ ЗІТКНЕННІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24061/2707-8728.2.2022.8

Ключові слова:

судово-медична експертиза, бокове зіткнення, автомобільна травма

Анотація

У статті представлені особливості ушкодження водія і пасажира в салоні автомобіля класу B при кутовому зіткненні.

Проаналізовано випадки ДТП з 2008 р. по 2021 р. у Житомирській, Рівненській, Волинській областях України. При автомобільній травмі розглянуто випадки кутового (правого та лівого) зіткнення зі смертельним наслідком водія та пасажира переднього сидіння автомобілів класу B. Використані загальнонаукові та спеціальні методи: системно-структурний аналіз, спостереження, порівняння, опис. Додатково проведено криміналістичну експертизу ушкоджень. Статистичний аналіз передбачав первинне опрацювання даних методами описової статистики та перевірку нульової гіпотези методом мультифакторного аналізу.

Результати. Проведено частотний аналіз отриманих травм. У водіїв при лівому боковому зіткненні в салоні автомобіля класу В спостерігалися ушкодження тулуба спереду, часто травми м’яких тканин лівої ноги. На увагу заслуговує те, що м’які тканин правої руки при лівому боковому зіткненні не травмувалися. У пасажирів автомобілів класу В при лівому кутовому зіткненні спостерігалися ушкодження тулуба спереду, як і у водіїв. Також спільними закономірностями були відсутність ушкоджень тулуба ззаду, розривів симфізу, переломів таза з обох боків.

Висновки. При летальній травмі в салоні автомобілів класу В при правому боковому зіткненні у водіїв спостерігалися численні травми тулуба ззаду та спереду. Відрізнялися травми в салоні автомобіля наявністю ушкоджень м’яких тканин усіх чотирьох кінцівок, проте переломи кісток як верхньої, так і нижньої кінцівки локалізувалися лише справа. Як і при лівому, так і при правому боковому зіткненні спостерігалася відсутність переломів кісток таза як зліва, так і справа із збереженням цілісності лобкового симфізу.

У водіїв при летальній травмі в салоні автомобілів класу В при правому боковому зіткненні зафіксоано множинні травми органів грудної та черевної порожнини та заочеревинного простору: травми правої та лівої нирок, розриви печінки, розриви правої та лівої легені.

Посилання

Kibayashi K, Shimada R, Nakao K-I. Fatal traffic accidents and forensic medicine. IATSS Research. 2014;38(1):71-6. doi: 10.1016/j.iatssr.2014.07.002

Touahmia M. Identification of risk factors influencing road traffic accidents. Eng Technol Appl Sci Res. 2018;8(1):2417-21. doi: 10.48084/etasr.1615

Chen F, Song M, Ma X. Investigation on the Injury Severity of Drivers in Rear-End Collisions Between Cars Using a Random Parameters Bivariate Ordered Probit Model. Int J Environ Res Public Health. 2019;16(14):2632. doi: 10.3390/ijerph16142632

Sokol VK. Structure of long bone fractures of lower limbs at a car injury. Ортопедия, травматология и протезирование. 2020;2:33-9. doi: 10.15674/0030-59872020233-39

Cohen H, Kugel C, May H, Medlej B, Stein D, Slon V, et al. The impact velocity and bone fracture pattern: Forensic perspective. Forensic Sci Int. 2016;266:54-62. doi: 10.1016/j.forsciint.2016.04.035

Cohen H, Kugel C, May H, Medlej B, Stein D, Slon V, et al. The influence of impact direction and axial loading on the bone fracture pattern. Forensic Sci Int. 2017;277:197-206. doi: 10.1016/j.forsciint.2017.05.015

Love JC, Christensen AM. Application of Bone Fractography to a Medical Examiner Sample: A Case Series. Forensic Anthropology [Internet]. 2018 [cited 2022 Feb 5];1(4):221. Available from: https://go.gale.com/ps/i.do?id=GALE%7CA561175255&sid=googleScholar&v=2.1&it=r&linkaccess=abs&issn=25735020&p=AONE&sw=w&userGroupName=anon%7E50e22314

Sokol VK, Kolesnichenko VA, Grygorian E. Characteristics of lower limb injuries in non-fatal road traffic accidents: a retrospective analysis of forensic medical examinations. J Educ Health Sport. 2020;10(12):40-6. doi: 10.12775/JEHS.2020.10.12.004

Зарицький ГА. Проблемні питання при проведенні комплексних експертиз у випадках автотравми: судово-медичні аспекти. Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії. 2020;20(3):192-6. doi: 10.31718/2077-1096.20.3.192

Daskal Y, Alfici R, Givon A, Peleg K, Olsha O, Kessel B. Evaluation of differences in injury patterns according to seat position in trauma victims survived traffic accidents. Chin J Traumatol. 2018;21(5):273-6. doi: 10.1016/j.cjtee.2018.03.001

Fonseca ASF, Goldenberg D, Alonso N, Bastos E, Stocchero G, Ferreira MC. Seating position, seat belt wearing, and the consequences in facial fractures in car occupants. Clinics. 2007;62(3):289-94. doi: 10.1590/s1807-59322007000300013

Esmaeilnejad-Ganji SM, Karimi Nasab MH. Risk Factors for Fatal Traffic Accidents: A Narrative Review. Int J Med Invest [Internet]. 2019 [cited 2022 Feb 5];8(1):1-9. Available from: https://intjmi.com/browse.php?a_id=367&slc_lang=en&sid=1&printcase=1&hbnr=1&hmb=1

References

Kibayashi K, Shimada R, Nakao K-I. Fatal traffic accidents and forensic medicine. IATSS Research. 2014;38(1):71-6. doi: 10.1016/j.iatssr.2014.07.002

Touahmia M. Identification of risk factors influencing road traffic accidents. Eng Technol Appl Sci Res. 2018;8(1):2417-21. doi: 10.48084/etasr.1615

Chen F, Song M, Ma X. Investigation on the Injury Severity of Drivers in Rear-End Collisions Between Cars Using a Random Parameters Bivariate Ordered Probit Model. Int J Environ Res Public Health. 2019;16(14):2632. doi: 10.3390/ijerph16142632

Sokol VK. Structure of long bone fractures of lower limbs at a car injury. Ortopediya, travmatologiya i protezirovanie. 2020;2:33-9. doi: 10.15674/0030-59872020233-39

Cohen H, Kugel C, May H, Medlej B, Stein D, Slon V, et al. The impact velocity and bone fracture pattern: Forensic perspective. Forensic Sci Int. 2016;266:54-62. doi: 10.1016/j.forsciint.2016.04.035

Cohen H, Kugel C, May H, Medlej B, Stein D, Slon V, et al. The influence of impact direction and axial loading on the bone fracture pattern. Forensic Sci Int. 2017;277:197-206. doi: 10.1016/j.forsciint.2017.05.015

Love JC, Christensen AM. Application of Bone Fractography to a Medical Examiner Sample: A Case Series. Forensic Anthropology [Internet]. 2018 [cited 2022 Feb 5];1(4):221. Available from: https://go.gale.com/ps/i.do?id=GALE%7CA561175255&sid=googleScholar&v=2.1&it=r&linkaccess=abs&issn=25735020&p=AONE&sw=w&userGroupName=anon%7E50e22314

Sokol VK, Kolesnichenko VA, Grygorian E. Characteristics of lower limb injuries in non-fatal road traffic accidents: a retrospective analysis of forensic medical examinations. J Educ Health Sport. 2020;10(12):40-6. doi: 10.12775/JEHS.2020.10.12.004

Zaryts'kyi HA. Problemni pytannia pry provedenni kompleksnykh ekspertyz u vypadkakh avtotravmy: sudovo-medychni aspekty [Challenging issues relating to comprehensive examination in motor vehicle injuries: forensic medical aspects]. Aktual'ni problemy suchasnoi medytsyny: Visnyk Ukrains'koi medychnoi stomatolohichnoi akademii. 2020;20(3):192-6. doi: 10.31718/2077-1096.20.3.192 (in Ukrainian)

Daskal Y, Alfici R, Givon A, Peleg K, Olsha O, Kessel B. Evaluation of differences in injury patterns according to seat position in trauma victims survived traffic accidents. Chin J Traumatol. 2018;21(5):273-6. doi: 10.1016/j.cjtee.2018.03.001

Fonseca ASF, Goldenberg D, Alonso N, Bastos E, Stocchero G, Ferreira MC. Seating position, seat belt wearing, and the consequences in facial fractures in car occupants. Clinics. 2007;62(3):289-94. doi: 10.1590/s1807-59322007000300013

Esmaeilnejad-Ganji SM, Karimi Nasab MH. Risk Factors for Fatal Traffic Accidents: A Narrative Review. Int J Med Invest [Internet]. 2019 [cited 2022 Feb 5];8(1):1-9. Available from: https://intjmi.com/browse.php?a_id=367&slc_lang=en&sid=1&printcase=1&hbnr=1&hmb=1

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-02-23

Номер

Розділ

Оригінальні дослідження