ХАРАКТЕР УШКОДЖЕННЯ ВОДІЯ В САЛОНІ АВТОМОБІЛІВ КЛАСУ Е ПРИ ЛІВОМУ КУТОВОМУ ЗІТКНЕННІ

Автор(и)

  • Віталій Зозуля Обласне бюро судово-медичної експертизи Житомирської обласної ради, м. Житомир, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-6696-5599

DOI:

https://doi.org/10.24061/2707-8728.1.2022.10

Ключові слова:

ДТП, автомобільна травма, ушкодження водія, клас Е

Анотація

У сучасній судово-медичній науці вивченню тілесних ушкоджень водія та пасажирів при дорожньо-транспортній пригоді (ДТП) приділяється достатньо уваги, проте питання визначення розташування людини в салоні автомобіля під час ДПТ все ж залишається відкритим, адже з розвитком новітніх систем активної та пасивної безпеки водія та пасажирів значно розмиваються специфічні ознаки травм людини залежно від місця знаходження в салоні автомобіля чи поза ним. Наприклад, з уведенням подушок безпеки, що накачуються у два етапи, та пасків безпеки з розширеннями виникають однотипні тілесні ушкодження, однакові для всіх, хто перебуває всередині салону автомобіля, що може інколи наводити на думку про ймовірне розташування даної особи на передніх сидіннях тощо. Отже, актуальним є дослідження тілесних ушкоджень у сучасних моделях автомобілів з урахуванням особливостей спрацювання подушок безпеки, враховуючи клас автомобіля.
Мета роботи. Верифікація можливих особливостей отримання тілесних ушкоджень в салоні автомобілів класу Е при лівому боковому зіткненні.
Висновок. Характер ушкодження водія в салоні автомобілів класу Е при лівому кутовому зіткненні відзначається достатньо значущими характеристиками, що виникають у результаті взаєморозташування подушок безпеки за умови контакту голови водія з передньою лівою балкою.

Посилання

Kibayashi K, Shimada R, and Nakao K-I. Fatal traffic accidents and forensic medicine. IATSS Research. 2014;38(1):71-6. doi: 10.1016/j.iatssr.2014.07.002

Touahmia M. Identification of risk factors influencing road traffic accidents. Eng Technol Appl Sci Res. 2018;8(1):2417-21. doi: 10.48084/etasr.1615

Chen F, Song M, Ma X. Investigation on the Injury Severity of Drivers in Rear-End Collisions Between Cars Using a Random Parameters Bivariate Ordered Probit Model. Int J Environ Res Public Health. 2019;16(14):2632. doi: 10.3390/ijerph16142632

Sokol VK. Structure of long bone fractures of lower limbs at a car injury. Ортопедия, травматология и протезирование. 2020;2:33-9. doi: 10.15674/0030-59872020233-39

Cohen H, Kugel C, May H, Medlej B, Stein D, Slon V, et al. The impact velocity and bone fracture pattern: Forensic perspective. Forensic Sci Int. 2016;266:54-62. doi: 10.1016/j.forsciint.2016.04.035

Cohen H, Kugel C, May H, Medlej B, Stein D, Slon V, et al. The influence of impact direction and axial loading on the bone fracture pattern. Forensic Sci Int. 2017;277:197-206. doi: 10.1016/j.forsciint.2017.05.015

Love JC, Christensen AM. Application of Bone Fractography to a Medical Examiner Sample: A Case Series. Forensic Anthropology [Internet]. 2018 [cited 2022 Feb 5];1(4):221. Available from: https://link.gale.com/apps/doc/A561175255/AONE?u=anon~d885e523&sid=googleScholar&xid=8877ee2f

Sokol VK, Kolesnichenko VA, Grygorian E. Characteristics of lower limb injuries in non-fatal road traffic accidents: a retrospective analysis of forensic medical examinations. J Educ Health Sport. 2020;10(12):40-6. doi: 10.12775/JEHS.2020.10.12.004

Зарицький ГА. Проблемні питання при проведенні комплексних експертиз у випадках автотравми: судово-медичні аспекти. Актуальні проблеми сучасної медицини: Вісник Української медичної стоматологічної академії. 2020;20(3):192-6. doi: 10.31718/2077-1096.20.3.192

Daskal Y, Alfici R, Givon A, Peleg K, Olsha O, Kessel B. Evaluation of differences in injury patterns according to seat position in trauma victims survived traffic accidents. Chin J Traumatol. 2018;21(5):273-6. doi: 10.1016/j.cjtee.2018.03.001

Fonseca ASF, Goldenberg D, Alonso N, Bastos E, Stocchero G, Ferreira MC. Seating position, seat belt wearing, and the consequences in facial fractures in car occupants. Clinics. 2007;62:289-94. doi: 10.1590/s1807-59322007000300013

Esmaeilnejad-Ganji SM, Karimi Nasab MH. Risk Factors for Fatal Traffic Accidents: A Narrative Review. Int J Med Invest [Internet]. 2019 [cited 2022 Feb 5];8(1):1-9. Available from: https://intjmi.com/browse.php?a_id=367&slc_lang=en&sid=1&printcase=1&hbnr=1&hmb=1

References

Kibayashi K, Shimada R, and Nakao K-I. Fatal traffic accidents and forensic medicine. IATSS Research. 2014;38(1):71-6. doi: 10.1016/j.iatssr.2014.07.002

Touahmia M. Identification of risk factors influencing road traffic accidents. Eng Technol Appl Sci Res. 2018;8(1):2417-21. doi: 10.48084/etasr.1615

Chen F, Song M, Ma X. Investigation on the Injury Severity of Drivers in Rear-End Collisions Between Cars Using a Random Parameters Bivariate Ordered Probit Model. Int J Environ Res Public Health. 2019;16(14):2632. doi: 10.3390/ijerph16142632

Sokol VK. Structure of long bone fractures of lower limbs at a car injury. Ortopediya, travmatologiya i protezirovanie. 2020;2:33-9. doi: 10.15674/0030-59872020233-39

Cohen H, Kugel C, May H, Medlej B, Stein D, Slon V, et al. The impact velocity and bone fracture pattern: Forensic perspective. Forensic Sci Int. 2016;266:54-62. doi: 10.1016/j.forsciint.2016.04.035

Cohen H, Kugel C, May H, Medlej B, Stein D, Slon V, et al. The influence of impact direction and axial loading on the bone fracture pattern. Forensic Sci Int. 2017;277:197-206. doi: 10.1016/j.forsciint.2017.05.015

Love JC, Christensen AM. Application of Bone Fractography to a Medical Examiner Sample: A Case Series. Forensic Anthropology [Internet]. 2018 [cited 2022 Feb 5];1(4):221. Available from: https://link.gale.com/apps/doc/A561175255/AONE?u=anon~d885e523&sid=googleScholar&xid=8877ee2f

Sokol VK, Kolesnichenko VA, Grygorian E. Characteristics of lower limb injuries in non-fatal road traffic accidents: a retrospective analysis of forensic medical examinations. J Educ Health Sport. 2020;10(12):40-6. doi: 10.12775/JEHS.2020.10.12.004

Zaryts'kyi HA. Problemni pytannia pry provedenni kompleksnykh ekspertyz u vypadkakh avtotravmy: sudovo-medychni aspekty [Challenging issues relating to comprehensive examination in motor vehicle injuries: forensic medical aspects]. Aktual'ni problemy suchasnoi medytsyny: Visnyk Ukrains'koi medychnoi stomatolohichnoi akademii. 2020;20(3):192-6. doi: 10.31718/2077-1096.20.3.192 (in Ukrainian)

Daskal Y, Alfici R, Givon A, Peleg K, Olsha O, Kessel B. Evaluation of differences in injury patterns according to seat position in trauma victims survived traffic accidents. Chin J Traumatol. 2018;21(5):273-6. doi: 10.1016/j.cjtee.2018.03.001

Fonseca ASF, Goldenberg D, Alonso N, Bastos E, Stocchero G, Ferreira MC. Seating position, seat belt wearing, and the consequences in facial fractures in car occupants. Clinics. 2007;62:289-94. doi: 10.1590/s1807-59322007000300013

Esmaeilnejad-Ganji SM, Karimi Nasab MH. Risk Factors for Fatal Traffic Accidents: A Narrative Review. Int J Med Invest [Internet]. 2019 [cited 2022 Feb 5];8(1):1-9. Available from: https://intjmi.com/browse.php?a_id=367&slc_lang=en&sid=1&printcase=1&hbnr=1&hmb=1

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-08-05

Номер

Розділ

Оригінальні дослідження