Спектр тілесних ушкоджень водія та пасажира у випадку летальної автомобільної травми при фронтальному зіткненні в салоні автомобілів класу Е

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24061/2707-8728.2.2021.7

Ключові слова:

ДТП, водій, пасажир, фронтальне зіткнення, автомобіль класу Е

Анотація

У статті розглянутий стан питання експертизи летальної автомобільної травми водія та пасажира при фронтальному зіткненні в салоні автомобілів класу Е.

Мета роботи. Дослідження травм водія та пасажира в салоні автомобіля класу Е та виділення ознак перебування в салоні автомобіля на місці водія чи пасажира для практичного використання в практиці судово-медичних досліджень.

Матеріали та методи. Об’єктами дослідження були 179 «Актів судово-медичного дослідження трупів» і «Висновків експерта» з приводу дорожньо-транспортних подій, що супроводжувалися травмуванням і смертю людей, отриманих з архіву Житомирського обласного бюро судово-медичної експертизи. Прицільно розглядали ушкодження водія та пасажира при фронтальному зіткненні в салоні автомобілів класу Е. У роботі був використаний комплекс наступних перевірених надійних методів: антропометричний, морфометричний, фотографічний, криміналістичний, статистичний аналіз.

Результати. У результаті реєстрації отриманих ушкоджень були виявлені особливості, що притаманні ушкодженням, отриманим у салоні автомобілів класу Е при фронтальному зіткненні. Зокрема, травми м’яких тканин лівої ноги переважали в пасажирів переднього сидіння, а не у водіїв, як заведено вважати; переломи кісток нижніх кінцівок зустрічалися тільки у водіїв; переломи кісток правої верхньої кінцівки спостерігалися тільки в пасажирів переднього сидіння; ушкодження м’яких тканин лівої руки було характерним тільки для водіїв; у водіїв відмічалися переломи таза справа та зліва; у водіїв реєструвалися переломи ребер зліва в поєднанні з розривами легень на стороні ушкодження; в пасажирів відмічалися ушкодження ребер справа, проте правосторонніх розривів легень зареєстровано не було.

Висновки. Встановлено, що спектр ушкоджень водія та пасажира у випадку летальної автомобільної травми при фронтальному зіткненні в салоні автомобілів класу Е характеризується достатньою різноманітністю.

Серед ознак, що відрізняли водія від пасажира при фронтальному зіткненні в салоні автомобілів класу Е, виділяються переломи правої та лівої нижніх кінцівок, грудного відділу хребта.

Посилання

Hayakawa H, Fischbeck PS, Fischhoff B. Traffic accident statistics and risk perceptions in Japan and the United States. Accid Anal Prev. 2000;32(6):827-35. doi: 10.1016/S0001-4575(00)00007-5

Chen F, Song M, Ma X. Investigation on the Injury Severity of Drivers in Rear-End Collisions Between Cars Using a Random Parameters Bivariate Ordered Probit Model. Int J Environ Res Public Health [Internet]. 2019 Jul [cited 2021 Oct 23];16(14):2632. doi: 10.3390/ijerph16142632

Cullen P, Möller H, Woodward M, Senserrick T, Boufous S, Rogers K, et al. Are there sex differences in crash and crash-related injury between men and women? A 13-year cohort study of young drivers in Australia. SSM Popul Health [Internet]. 2021 Jul [cited 2021 Oct 23];14:100816. doi: 10.1016/j.ssmph.2021.100816

Zhou B, Wang X, Zhang S, Li Z, Sun S, Shu K, et al. Comparing Factors Affecting Injury Severity of Passenger Car and Truck Drivers. IEEE Access. 2020;8:153849-61. doi: 10.1109/ACCESS.2020.3018183

Duddu V.R., Penmetsa P., Pulugurtha S. S. Modeling and comparing injury severity of at-fault and not at-fault drivers in crashes. Accid Anal Prev. 2018;120:55-63. doi: 10.1016/j.aap.2018.07.036

Sokol VK. Structure of long bone fractures of lower limbs at a car injury. Ортопедия, травматология и протезирование. 2020;2:33-9. doi: 10.15674/0030-59872020233-39

Tarnu L, Deac C. Analysis of the Evolution of the Number of Fatal Road Accidents in Romania. MATEC Web of Conferences [Internet]. 2018 Jul [cited 2021 Oct 23];184:01011. doi: 10.1051/matecconf/201818401011

References

Hayakawa H, Fischbeck PS, Fischhoff B. Traffic accident statistics and risk perceptions in Japan and the United States. Accid Anal Prev. 2000;32(6):827-35. doi: 10.1016/S0001-4575(00)00007-5

Chen F, Song M, Ma X. Investigation on the Injury Severity of Drivers in Rear-End Collisions Between Cars Using a Random Parameters Bivariate Ordered Probit Model. Int J Environ Res Public Health [Internet]. 2019 Jul [cited 2021 Oct 23];16(14):2632. doi: 10.3390/ijerph16142632

Cullen P, Möller H, Woodward M, Senserrick T, Boufous S, Rogers K, et al. Are there sex differences in crash and crash-related injury between men and women? A 13-year cohort study of young drivers in Australia. SSM Popul Health [Internet]. 2021 Jul [cited 2021 Oct 23];14:100816. doi: 10.1016/j.ssmph.2021.100816

Zhou B, Wang X, Zhang S, Li Z, Sun S, Shu K, et al. Comparing Factors Affecting Injury Severity of Passenger Car and Truck Drivers. IEEE Access. 2020;8:153849-61. doi: 10.1109/ACCESS.2020.3018183

Duddu V.R., Penmetsa P., Pulugurtha S. S. Modeling and comparing injury severity of at-fault and not at-fault drivers in crashes. Accid Anal Prev. 2018;120:55-63. doi: 10.1016/j.aap.2018.07.036

Sokol VK. Structure of long bone fractures of lower limbs at a car injury. Ортопедия, травматология и протезирование. 2020;2:33-9. doi: 10.15674/0030-59872020233-39

Tarnu L, Deac C. Analysis of the Evolution of the Number of Fatal Road Accidents in Romania. MATEC Web of Conferences [Internet]. 2018 Jul [cited 2021 Oct 23];184:01011. doi: 10.1051/matecconf/201818401011

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-25

Номер

Розділ

Оригінальні дослідження