Спектр тілесних ушкоджень водія та пасажира у випадку летальної автомобільної травми при фронтальному зіткненні в салоні автомобілів класу Е
DOI:
https://doi.org/10.24061/2707-8728.2.2021.7Ключові слова:
ДТП, водій, пасажир, фронтальне зіткнення, автомобіль класу ЕАнотація
У статті розглянутий стан питання експертизи летальної автомобільної травми водія та пасажира при фронтальному зіткненні в салоні автомобілів класу Е.
Мета роботи. Дослідження травм водія та пасажира в салоні автомобіля класу Е та виділення ознак перебування в салоні автомобіля на місці водія чи пасажира для практичного використання в практиці судово-медичних досліджень.
Матеріали та методи. Об’єктами дослідження були 179 «Актів судово-медичного дослідження трупів» і «Висновків експерта» з приводу дорожньо-транспортних подій, що супроводжувалися травмуванням і смертю людей, отриманих з архіву Житомирського обласного бюро судово-медичної експертизи. Прицільно розглядали ушкодження водія та пасажира при фронтальному зіткненні в салоні автомобілів класу Е. У роботі був використаний комплекс наступних перевірених надійних методів: антропометричний, морфометричний, фотографічний, криміналістичний, статистичний аналіз.
Результати. У результаті реєстрації отриманих ушкоджень були виявлені особливості, що притаманні ушкодженням, отриманим у салоні автомобілів класу Е при фронтальному зіткненні. Зокрема, травми м’яких тканин лівої ноги переважали в пасажирів переднього сидіння, а не у водіїв, як заведено вважати; переломи кісток нижніх кінцівок зустрічалися тільки у водіїв; переломи кісток правої верхньої кінцівки спостерігалися тільки в пасажирів переднього сидіння; ушкодження м’яких тканин лівої руки було характерним тільки для водіїв; у водіїв відмічалися переломи таза справа та зліва; у водіїв реєструвалися переломи ребер зліва в поєднанні з розривами легень на стороні ушкодження; в пасажирів відмічалися ушкодження ребер справа, проте правосторонніх розривів легень зареєстровано не було.
Висновки. Встановлено, що спектр ушкоджень водія та пасажира у випадку летальної автомобільної травми при фронтальному зіткненні в салоні автомобілів класу Е характеризується достатньою різноманітністю.
Серед ознак, що відрізняли водія від пасажира при фронтальному зіткненні в салоні автомобілів класу Е, виділяються переломи правої та лівої нижніх кінцівок, грудного відділу хребта.
Посилання
Hayakawa H, Fischbeck PS, Fischhoff B. Traffic accident statistics and risk perceptions in Japan and the United States. Accid Anal Prev. 2000;32(6):827-35. doi: 10.1016/S0001-4575(00)00007-5
Chen F, Song M, Ma X. Investigation on the Injury Severity of Drivers in Rear-End Collisions Between Cars Using a Random Parameters Bivariate Ordered Probit Model. Int J Environ Res Public Health [Internet]. 2019 Jul [cited 2021 Oct 23];16(14):2632. doi: 10.3390/ijerph16142632
Cullen P, Möller H, Woodward M, Senserrick T, Boufous S, Rogers K, et al. Are there sex differences in crash and crash-related injury between men and women? A 13-year cohort study of young drivers in Australia. SSM Popul Health [Internet]. 2021 Jul [cited 2021 Oct 23];14:100816. doi: 10.1016/j.ssmph.2021.100816
Zhou B, Wang X, Zhang S, Li Z, Sun S, Shu K, et al. Comparing Factors Affecting Injury Severity of Passenger Car and Truck Drivers. IEEE Access. 2020;8:153849-61. doi: 10.1109/ACCESS.2020.3018183
Duddu V.R., Penmetsa P., Pulugurtha S. S. Modeling and comparing injury severity of at-fault and not at-fault drivers in crashes. Accid Anal Prev. 2018;120:55-63. doi: 10.1016/j.aap.2018.07.036
Sokol VK. Structure of long bone fractures of lower limbs at a car injury. Ортопедия, травматология и протезирование. 2020;2:33-9. doi: 10.15674/0030-59872020233-39
Tarnu L, Deac C. Analysis of the Evolution of the Number of Fatal Road Accidents in Romania. MATEC Web of Conferences [Internet]. 2018 Jul [cited 2021 Oct 23];184:01011. doi: 10.1051/matecconf/201818401011
References
Hayakawa H, Fischbeck PS, Fischhoff B. Traffic accident statistics and risk perceptions in Japan and the United States. Accid Anal Prev. 2000;32(6):827-35. doi: 10.1016/S0001-4575(00)00007-5
Chen F, Song M, Ma X. Investigation on the Injury Severity of Drivers in Rear-End Collisions Between Cars Using a Random Parameters Bivariate Ordered Probit Model. Int J Environ Res Public Health [Internet]. 2019 Jul [cited 2021 Oct 23];16(14):2632. doi: 10.3390/ijerph16142632
Cullen P, Möller H, Woodward M, Senserrick T, Boufous S, Rogers K, et al. Are there sex differences in crash and crash-related injury between men and women? A 13-year cohort study of young drivers in Australia. SSM Popul Health [Internet]. 2021 Jul [cited 2021 Oct 23];14:100816. doi: 10.1016/j.ssmph.2021.100816
Zhou B, Wang X, Zhang S, Li Z, Sun S, Shu K, et al. Comparing Factors Affecting Injury Severity of Passenger Car and Truck Drivers. IEEE Access. 2020;8:153849-61. doi: 10.1109/ACCESS.2020.3018183
Duddu V.R., Penmetsa P., Pulugurtha S. S. Modeling and comparing injury severity of at-fault and not at-fault drivers in crashes. Accid Anal Prev. 2018;120:55-63. doi: 10.1016/j.aap.2018.07.036
Sokol VK. Structure of long bone fractures of lower limbs at a car injury. Ортопедия, травматология и протезирование. 2020;2:33-9. doi: 10.15674/0030-59872020233-39
Tarnu L, Deac C. Analysis of the Evolution of the Number of Fatal Road Accidents in Romania. MATEC Web of Conferences [Internet]. 2018 Jul [cited 2021 Oct 23];184:01011. doi: 10.1051/matecconf/201818401011
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Критерії авторського права, форми участі та авторства
Кожен автор повинен був взяти участь в роботі, щоб взяти на себе відповідальність за відповідні частини змісту статті. Один або кілька авторів повинні нести відповідальність в цілому за поданий для публікації матеріал - від моменту подачі до публікації статті. Авторитарний кредит повинен грунтуватися на наступному:
істотність частини вкладу в концепцію і дизайн, отримання даних або в аналіз і інтерпретацію результатів дослідження;
написання статті або критичний розгляд важливості її інтелектуального змісту;
остаточне твердження версії статті для публікації.
Автори також повинні підтвердити, що рукопис є дійсним викладенням матеріалів роботи і що ні цей рукопис, ні інші, які мають по суті аналогічний контент під їх авторством, не були опубліковані та не розглядаються для публікації в інших виданнях.
Автори рукописів, що повідомляють вихідні дані або систематичні огляди, повинні надавати доступ до заяви даних щонайменше від одного автора, частіше основного. Якщо потрібно, автори повинні бути готові надати дані і повинні бути готові в повній мірі співпрацювати в отриманні та наданні даних, на підставі яких проводиться оцінка та рецензування рукописи редактором / членами редколегії журналу.
Роль відповідального учасника.
Основний автор (або призначений відповідальний автор) буде виступати від імені всіх співавторів статті в якості основного кореспондента при листуванні з редакцією під час процесу її подання та розгляду. Якщо рукопис буде прийнятий, відповідальний автор перегляне відредагований машинописний текст і зауваження рецензентів, прийме остаточне рішення щодо корекції і можливості публікації представленого рукопису в засобах масової інформації, федеральних агентствах і базах даних. Він також буде ідентифікований як відповідальний автор в опублікованій статті. Відповідальний автор несе відповідальність за підтвердження остаточного варіанта рукопису. Відповідальний автор несе також відповідальність за те, щоб інформація про конфлікти інтересів, була точною, актуальною і відповідала даним, наданим кожним співавтором. Відповідальний автор повинен підписати форму авторства, що підтверджує, що всі особи, які внесли істотний внесок, ідентифіковані як автори і що отримано письмовий дозвіл від кожного учасника щодо публікації представленого рукопису.