Аналіз особливостей фронтального зіткнення автомобілів класу D
DOI:
https://doi.org/10.24061/2707-8728.1.2021.6Ключові слова:
ДТП, водій, пасажир, фронтальне зіткнення, автомобіль класу DАнотація
Нині відмічається значне зростання кількості дорожньо-транспортних пригод (ДТП), що можна пов’язати зі збільшенням чисельності автомобілів, станом доріг у країні, а також дотриманням дисципліни на дорогах учасниками дорожнього руху. Сучасне автомобілебудування приділяє велику увагу безпеці учасників дорожнього руху. Це забезпечується змінами в конструкції салонів автомобілів, що істотно впливає на характер ушкоджень потерпілих внаслідок ДТП. Саме тому розв’язання цього питання набуло надзвичайної актуальності для судово-медичного експерта практика.
Мета роботи. Встановлення характерних ушкоджень водія та пасажира в салоні автомобілів класу D при фронтальному зіткненні.
Матеріали та методи. Проведений аналіз ДТП з 2008 по 2021 рр. в Житомирській, Рівненській, Волинській областях України. При автомобільній травмі розглядалися випадки лобового зіткнення зі смертельним наслідком водія та пасажира переднього сидіння автомобілів з об’ємом двигуна 2-2,5 л довжиною до 4,7 м і шириною до 1,81 м. Були використані загальнонаукові та спеціальні методи: системно-структурний аналіз, спостереження, порівняння, опис. Додатково проводилася криміналістична експертиза ушкоджень. Статистичний аналіз включав первинне опрацювання даних методами описової статистики та перевірку нульової гіпотези методом мультифакторного аналізу.
Результати. Виявлена низка нових особливостей, що притаманні ушкодженням, отриманим у салоні автомобіля класу D, та можуть допомогти провести ідентифікацію при здійсненні судово-медичної експертизи. Зокрема, варто звернути увагу на наявність травм шиї. Згідно з літературними даними, ушкодження шийного відділу хребта є одними з ключових і включають: розрив атланто-окципітальної зв’язки, вивих і підвивих атланто-осьового суглоба, ушкодження спинного мозку та його оболонок.
Висновки. Локалізація та морфологічні особливості ушкоджень хребта можуть бути використані як діагностичні критерії при визначенні місця розташування потерпілого в салоні рухомого легкового автомобіля класу D при фронтальному зіткненні. Найінформативнішим є аналіз ушкоджень шийного відділу хребта водія та пасажира переднього сидіння.
Посилання
Седых ЕП. Судебно-медицинская оценка переломов грудных позвонков у пострадавших в салоне современного легкового автомобиля при ДТП. Международный научно-исследовательский журнал. 2015;9(40):67-70.
Седых ЕП. Травма позвоночника в салоне современного легкового автомобиля при ДТП. Избранные вопросы судебно-медицинской экспертизы. 2013;13:179-80.
Седых ЕП. Судебно-медицинская оценка повреждений позвоночника и спинного мозга при травме в салоне движущегося легкового автомобиля, оборудованного современными средствами индивидуальной безопасности. Международный научно-исследовательский журнал. 2016;6(48):61-8. doi: https://doi.org/10.18454/IRJ.2016.48.138
Новоселов АС. Судебно-медицинская оценка морфологических особенностей повреждений для диагностики водителя и пассажира переднего сидения при фронтальных столкновениях автомобиля. Москва; 2010. 169 с.
Ono K, Kaneoka K, Wittek A, Kajzer J. Cervical injury mechanism based on the analysis of human cervical vertebral motion and head-neck-torso kinematics during low speed rear impacts. SAE transactions. 1997;106(6):3859-76.
Anders K, Stigson H, Axelsson A. Developments in car crash safety since the 1980s. Proceedings of the IRCOBI Conference 2020. 2020:86-99
Freeman MD, Wendy ML. Estimating the number of traffic crash-related cervical spine injuries in the United States; An analysis and comparison of national crash and hospital data. Accident Analysis & Prevention 2020;142:105571. doi: https://doi.org/10.1016/j.aap.2020.105571
References
Sedykh EP. Sudebno-meditsinskaya otsenka perelomov grudnykh pozvonkov u postradavshikh v salone sovremennogo legkovogo avtomobilya pri DTP [Forensic medical evaluation of fractures of the thoracic vertebrae is affected in the modern interior of the car during the accident]. Mezhdunarodnyy nauchno-issledovatel'skiy zhurnal. 2015;9(40):67-70. (in Russian)
Sedykh EP. Travma pozvonochnika v salone sovremennogo legkovogo avtomobilya pri DTP [Spine injury in the interior of a modern passenger car in an accident]. Izbrannye voprosy sudebno-meditsinskoy ekspertizy. 2013;13:179-80. (in Russian)
Sedykh EP. Sudebno-meditsinskaya otsenka povrezhdeniy pozvonochnika i spinnogo mozga pri travme v salone dvizhushchegosya legkovogo avtomobilya, oborudovannogo sovremennymi sredstvami individual'noy bezopasnosti [Forensic statistics of injuries of the spine and spinal cord trauma in the cabin of a moving passenger car, equipped with modern means of individual safety]. Mezhdunarodnyy nauchno-issledovatel'skiy zhurnal. 2016;6(48):61-8. doi: https://doi.org/10.18454/IRJ.2016.48.138 (in Russian)
Novoselov AS. Sudebno-meditsinskaya otsenka morfologicheskikh osobennostey povrezhdeniy dlya diagnostiki voditelya i passazhira perednego sideniya pri frontal'nykh stolknoveniyakh avtomobilya [Forensic medical assessment of the morphological features of injuries for the diagnosis of the driver and front seat passenger in frontal collisions of the car]. Moskva; 2010. 169 s. (in Russian)
Ono K, Kaneoka K, Wittek A, Kajzer J. Cervical injury mechanism based on the analysis of human cervical vertebral motion and head-neck-torso kinematics during low speed rear impacts. SAE transactions. 1997;106(6):3859-76.
Anders K, Stigson H, Axelsson A. Developments in car crash safety since the 1980s. Proceedings of the IRCOBI Conference 2020. 2020:86-99.
Freeman MD, Wendy ML. Estimating the number of traffic crash-related cervical spine injuries in the United States; An analysis and comparison of national crash and hospital data. Accident Analysis & Prevention 2020;142:105571. doi: https://doi.org/10.1016/j.aap.2020.105571
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
Критерії авторського права, форми участі та авторства
Кожен автор повинен був взяти участь в роботі, щоб взяти на себе відповідальність за відповідні частини змісту статті. Один або кілька авторів повинні нести відповідальність в цілому за поданий для публікації матеріал - від моменту подачі до публікації статті. Авторитарний кредит повинен грунтуватися на наступному:
істотність частини вкладу в концепцію і дизайн, отримання даних або в аналіз і інтерпретацію результатів дослідження;
написання статті або критичний розгляд важливості її інтелектуального змісту;
остаточне твердження версії статті для публікації.
Автори також повинні підтвердити, що рукопис є дійсним викладенням матеріалів роботи і що ні цей рукопис, ні інші, які мають по суті аналогічний контент під їх авторством, не були опубліковані та не розглядаються для публікації в інших виданнях.
Автори рукописів, що повідомляють вихідні дані або систематичні огляди, повинні надавати доступ до заяви даних щонайменше від одного автора, частіше основного. Якщо потрібно, автори повинні бути готові надати дані і повинні бути готові в повній мірі співпрацювати в отриманні та наданні даних, на підставі яких проводиться оцінка та рецензування рукописи редактором / членами редколегії журналу.
Роль відповідального учасника.
Основний автор (або призначений відповідальний автор) буде виступати від імені всіх співавторів статті в якості основного кореспондента при листуванні з редакцією під час процесу її подання та розгляду. Якщо рукопис буде прийнятий, відповідальний автор перегляне відредагований машинописний текст і зауваження рецензентів, прийме остаточне рішення щодо корекції і можливості публікації представленого рукопису в засобах масової інформації, федеральних агентствах і базах даних. Він також буде ідентифікований як відповідальний автор в опублікованій статті. Відповідальний автор несе відповідальність за підтвердження остаточного варіанта рукопису. Відповідальний автор несе також відповідальність за те, щоб інформація про конфлікти інтересів, була точною, актуальною і відповідала даним, наданим кожним співавтором. Відповідальний автор повинен підписати форму авторства, що підтверджує, що всі особи, які внесли істотний внесок, ідентифіковані як автори і що отримано письмовий дозвіл від кожного учасника щодо публікації представленого рукопису.