Рентгенфлуоресцентний спектральний елементний аналіз, як інструмент ідентифікації, на сучасному рівні дослідження вогнепальної травми

Автор(и)

Ключові слова:

ДТП

Анотація

У статті розглянуто стан питання експертизи летальної автомобільної травми водія і пасажира при фронтальному зіткненні в салоні автомобілів класу Е.

Мета роботи. Дослідити травми водія та пасажира в салоні автомобіля класу Е, та виділити ознаки перебування в салоні автомобіля на місці водія чи пасажира для практичного використання в практиці судово-медичних досліджень.

Матеріали та методи. Об’єктами дослідження  були  179 “Актів  судово-медичного  дослідження  трупів”  та  “Висновків  експерта”  з  приводу дорожньо-транспортних  подій,  що  супроводжувалися   травмуванням і смертю людей, отриманих з архіву Житомирського обласного бюро судово-медичної експертизи, що супроводжувалися загибеллю осіб всередині салонів автомобілів. Прицільно розглядали ушкодження водія та пасажира при фронтальному зіткненні в салоні автомобілів класів класів Е.

В роботі використано комплекс перевірених надійних методів: антропометричний, морфометричний, фотографічний, криміналістичний, статистичний аналіз.

Результати. В результаті реєстрації отриманих ушкоджень виявлені особливості, що притаманні ушкодженням, отриманим у салоні автомобіля класу Е при фронтальному зіткненні. Зокрема: травми м’яких тканин лівої ноги переважали у пасажирів переднього сидіння, а не у водіїв, як прийнято вважати; переломи кісток нижніх кінцівок зустрічалися тільки у водіїв; переломи кісток правої верхньої кінцівки спостерігалися тільки у пасажирів переднього сидіння; ушкодження м’яких тканин лівої руки було характерне тільки для водіїв; у водіїв спостерігалися переломи тазу справа та зліва; водіїв реєструвалися переломи ребер зліва у поєднанні з розривами легень на стороні ушкодження; у пасажирів відмічалися ушкодження ребер справа, проте правосторонніх розривів легень не було зареєстровано.

Висновки. Встановлено, що спектр ушкоджень водія та пасажира у випадку летальної автомобільної травми при фронтальному зіткненні в салоні автомобілів класу Е характеризується достатньою різноманівтністю. Серед ознак, що відрізняли водія від пасажира при фронтальному зіткненні в салоні автомобілів класу Е виділяються переломи правої та лівої нижньої кінцівки та переломи грудного відділу хребта.

Посилання

Hayakawa, Hiroshi, Paul S. Fischbeck, and Baruch Fischhoff. "Traffic accident statistics and risk perceptions in Japan and the United States." Accident Analysis & Prevention 32.6 (2000): 827-835.

Chen, Feng, Mingtao Song, and Xiaoxiang Ma. "Investigation on the injury severity of drivers in rear-end collisions between cars using a random parameters bivariate ordered probit model." International journal of environmental research and public health 16.14 (2019): 2632.

Cullen, P., Möller, H., Woodward, M., Senserrick, T., Boufous, S., Rogers, K., ... & Ivers, R. (2021). Are there sex differences in crash and crash-related injury between men and women? A 13-year cohort study of young drivers in Australia. SSM-population health, 14, 100816.

Zhou, B., Wang, X., Zhang, S., Li, Z., Sun, S., Shu, K., & Sun, Q. (2020). Comparing factors affecting injury severity of passenger car and truck drivers. IEEE Access, 8, 153849-153861.

Duddu, V. R., Penmetsa, P., & Pulugurtha, S. S. (2018). Modeling and comparing injury severity of at-fault and not at-fault drivers in crashes. Accident Analysis & Prevention, 120, 55-63.

Sokol, V. K. (2020). Structure of long bone fractures of lower limbs at a car injury.

Tarnu, L., & Deac, C. (2018). Analysis of the Evolution of the Number of Fatal Road Accidents in Romania. In MATEC Web of Conferences (Vol. 184, p. 01011). EDP Sciences.

References

Hayakawa, Hiroshi, Paul S. Fischbeck, and Baruch Fischhoff. "Traffic accident statistics and risk perceptions in Japan and the United States." Accident Analysis & Prevention 32.6 (2000): 827-835.

Chen, Feng, Mingtao Song, and Xiaoxiang Ma. "Investigation on the injury severity of drivers in rear-end collisions between cars using a random parameters bivariate ordered probit model." International journal of environmental research and public health 16.14 (2019): 2632.

Cullen, P., Möller, H., Woodward, M., Senserrick, T., Boufous, S., Rogers, K., ... & Ivers, R. (2021). Are there sex differences in crash and crash-related injury between men and women? A 13-year cohort study of young drivers in Australia. SSM-population health, 14, 100816.

Zhou, B., Wang, X., Zhang, S., Li, Z., Sun, S., Shu, K., & Sun, Q. (2020). Comparing factors affecting injury severity of passenger car and truck drivers. IEEE Access, 8, 153849-153861.

Duddu, V. R., Penmetsa, P., & Pulugurtha, S. S. (2018). Modeling and comparing injury severity of at-fault and not at-fault drivers in crashes. Accident Analysis & Prevention, 120, 55-63.

Sokol, V. K. (2020). Structure of long bone fractures of lower limbs at a car injury.

Tarnu, L., & Deac, C. (2018). Analysis of the Evolution of the Number of Fatal Road Accidents in Romania. In MATEC Web of Conferences (Vol. 184, p. 01011). EDP Sciences.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-05-29

Номер

Розділ

Організація та перспективи розвитку судово-медичної експертизи в Україні